Boeing, kargo ve ileri çevre performansı için artan talebi karşılamak üzere 777-8 kargo uçağını tanıttı
Dünyanın en büyük kargo taşıyıcılarından biri olan Katar Havayolları, 50 adet 777-8 kargo uçağı siparişiyle Boeing 777X ailesine olan taahhüdünü genişletiyor.
En yüksek faydalı yük kapasitesiyle dünyanın en büyük çift motorlu kargo uçağı olan 777-8; yakım verimliliği, emisyon ve işletme maliyetlerinde yüzde 25 oranında avantaj sağlayacak.
Rekor sipariş için Beyaz Saray’da düzenlenen törene ABD Ticaret Bakanı Gina Raimondo, Büyükelçi Sheikh Mishaal bin Hamad Al Thani ve Beyaz Saray Ulusal Ekonomik Konseyi Direktörü Brian Deese katıldı.
Boeing ve Katar Havayolları, ayrıca, MAX ailesinin en büyüğü olan 737-10 uçaklarından 50 adet sipariş için mutabakat zaptı imzaladı.
Boeing, yeni 777-8 kargo uçağının tanıtımını gerçekleştirdi.
Dünyanın en büyük kargo taşıyıcılarından biri olan Katar Havayolları’nın 50 uçak siparişi ile birlikte 777X’in pazar liderliğini yeni kargo modeliyle pekiştirdi.
Katar Havayolları, 34’ü kesin ve 16’sı opsiyonlu kargo uçağı siparişiyle 777-8’in lansman müşterisi olacak.
Mevcut liste fiyatıyla toplamda 20 milyar doların üzerinde değere ulaşan bu alım, Boeing tarihindeki en büyük kargo uçağı taahhüdü olma özelliği taşıyor.
Yeni 777X ailesinin ileri teknolojisini bünyesinde barındıran ve pazar lideri 777 kargo uçaklarının kanıtlanmış performans özelliklerini taşıyan 777-8, sektördeki en geniş, en uzun menzilli ve en kabiliyetli çift motorlu kargo uçağı olacak.
747-400 kargo uçağı ile neredeyse aynı faydalı yük kapasitesinin yanı sıra yakıt verimliliği, emisyon ve işletme maliyetlerinde yüzde 25 oranında avantaj sağlayan 777-8 kargo uçağı, havayolu şirketlerinin faaliyetlerini daha sürdürülebilir ve karlı hale getirecek.
Boeing Ticari Uçaklar Başkan ve CEO’su Stan Deal ve Katar Havayolları Grup CEO’su Akbar Al Baker’in imzaladığı anlaşma için Beyaz Saray’da yapılan resmi törene ABD Ticaret Bakanı Gina Raimondo, Büyükelçi Sheikh Mishaal bin Hamad Al Thani, Beyaz Saray Ulusal Ekonomik Konseyi Direktörü Brian Deese, Boeing Başkan ve CEO’su Dave Calhoun katıldı.
Akbar Al Baker, havayolu şirketinin 777X ailesine olan taahhüdünü, rekor düzeyde 777-8 kargo uçağı anlaşmasıyla tekrar teyit etti. Yeni kargo uçaklarının ilk teslimatının 2027 yılında gerçekleşmesi öngörülüyor.
Katar Havayolları Grup CEO’su Akbar Al Baker, “Boeing, pazar lideri kargo uçakları üretiminde köklü bir geçmişe sahip. Katar Havayolları olarak, 777-8 kargo uçağının lansman müşterisi olmaktan onur duyuyoruz.
Bu uçaklar, müşterilerimize sunduğumuz hizmetleri daha da geliştirmemize imkân sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda, sürdürülebilir bir geleceğe yönelik hedeflerimize ulaşmamıza da katkı sağlayacak. Bu işbirliğimiz, Katar Havayolları ve Boeing arasındaki sürekli büyüyen güçlü ilişkide bir dönüm noktası teşkil ediyor.
Boeing’in beklentilerimizi karşılaması için hep ısrarcı olduk; Boeing ekipleri de bu beklentileri karşılamak ve hatta ötesine taşımak için büyük çaba gösterdi. Bir nesil için çok büyük öneme sahip olacak bu kargo uçağının tanıtımında yer almaktan mutluyuz.” dedi.
Boeing Ticari Uçaklar Başkan ve CEO’su Stan Deal, “Boeing’in yeni büyük kargo uçağı 777-8’in tanıtımını, dünyanın en büyük kargo taşıyıcılarından ve faaliyetlerine başladığı 25 yıl öncesinden bu yana ortağımız olan Katar Havayolları ile yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz.
Ekiplerimiz, uzun yıllar boyunca müşterimize hizmet verecek bir uçak üretmeye hazır. Katar Havayolları’nın son derece verimli 777-8 kargo uçağını tercih etmesi; kapasite, güvenilirlik ve verimlilikte pazar lideri kargo uçakları üretmeye yönelik kararlılığımızın da bir göstergesidir.
Boeing olarak, dünyanın özel kargo uçağı kapasitesinin yüzde 90’ından fazlasını karşılamaktan ötürü gururluyuz.
Küresel tedarik zincirinin baskı altında olduğu ve e-ticarete talebin yükseldiği bu dönemde, filoların performans ve kabiliyetleri her zamankinden daha fazla önem teşkil ediyor.” dedi.
Boeing 777X ailesinin en yeni üyesi olan 777-8 kargo uçağı, verimliliği ve çevre performansını en üst düzeye çıkarmak üzere tasarlandı.
Bu geniş gövdeli uçak ailesi, yeni karbon fiber kompozit kanat ve yakıt verimli yeni motorların aralarında bulunduğu teknik tasarım iyileştirmeleri ve yenilikçi teknolojiler ile ön plana çıkıyor.
4.410 deniz mili (8.167 km) menzile sahip 777-8 kargo uçağı, maksimumda 118 tonluk faydalı yük kapasitesiyle, müşterilerine uzun mesafeli rotalarda daha az noktada durma ve iniş ücretlerini azaltma imkânı sağlıyor.
777-8 kargo uçaklarını Washington eyaletinin Everett şehrinde bulunan fabrikasında üretecek olan Boeing, 777X üretimi ve yerel istihdamı desteklemek üzere fabrikaya 1 milyar doların üzerinde yatırım yaptı.
Katar Havayolları, yapılan anlaşma kapsamında, 60 adet 777X ailesi siparişinin 20’sini 777-8 kargo uçağına çevirecek.
Havayolu şirketi, ayrıca, dinamik hava kargo pazarından istifade etmek üzere, Boeing’in tüm zamanların en çok satan kargo uçağı olan 777’den iki adet sipariş verdi.
Dünyanın dört bir yanından müşteriler, programın başladığı 2005 yılından bu yana 300’ün üzerinde 777 kargo uçağı siparişi verdi.
Boeing ve Katar Havayolları, ayrıca, 25 adet 737-10 uçağı için kesin sipariş ve 25 ilave uçak için alım hakkını kapsayan bir mutabakat zaptı da imzaladı.
Söz konusu 737-10 taahhüdünün toplam değeri, mevcut liste fiyatıyla 7 milyar dolara yaklaşıyor. MAX ailesinin en büyük modeli olan 737-10, tek sınıf konfigürasyonunda en fazla 230 yolcu kapasitesiyle 3.300 mile kadar uçabiliyor.
Yakıt verimli bu uçak, dünyadaki tek koridorlu rotaların yüzde 99’unda uçabiliyor.
Akbar Al Baker, “Katar Havayolları olarak, 737 ailesinin yeni modeli 737-10 kargo uçaklarını filomuza katmak için sabırsızlanıyoruz.
Kısa mesafeli ağımız için son derece uygun ve kendi kategorisinde en yüksek verimliliği sahip bu uçaklar, müşterilerimize sunduğumuz hizmetleri daha da geliştirmemize ve filomuzu modernize etmemize imkân sağlayacak.” dedi.
Deal, “737 ailesinin en büyük üyesi olan 737-10 kargo uçağı, daha fazla kapasite ve yakıt verimliliğinin yanı sıra tüm tek koridorlu uçaklar arasında koltuk başına en düşük maliyeti sunuyor.
Katar Havayolları ile ortaklığımızdan gurur duyuyoruz ve bu dünya çapında havayolu şirketinin ekiplerimize duyduğu güven bizi mutlu ediyor.” dedi.
İçinde Boeing 777 ve 787 Dreamliner uçaklarının dâhil olduğu yolcu filosu ve tamamı Boeing 747 ve 777 uçaklarından oluşan kargo filosuyla uluslararası bir taşıyıcı olan Katar Havayolları, tüm dünyada 140’ın üzerinde önemli iş ve dinlence noktasına hizmet vermektedir.
NORTHER GLOBAL LOGISTICS’TEN ALMANYA YATIRIMI
Doğu Avrupa, Baltık ve İskandinav ülkeleri ağırlıklı olmak üzere Avrupa ile Türkiye arasında entegre lojistik hizmetleri sunan Norther Global Logistics (NGL), müşterilerinden gelen talep üzerine bu yıl Almanya taşımalarına ve yatırımlarına ağırlık verecek.
NGL Kurucu Ortağı Ferhat Emanetoğlu, “Doğu ve Kuzey Avrupa ülkeleri ile Türkiye arasında yüklerini taşıdığımız müşterilerimizden gelen yoğun talepler doğrultusunda 2021 yılının son çeyreğinde açtığımız Almanya hattında, 2022 yılında sefer sayılarımızı ve yatırımlarımızı artırma kararı aldık.” dedi.
Türkiye’nin en büyük dış ticaret ortağı Almanya’nın önemi, sadece ihracatçı ve ithalatçılar için değil yerli lojistik firmaları için de giderek artıyor. Ticaret Bakanlığı verilerine göre Türkiye geçen yıl 41,1 milyar dolar ile toplam dış ticaretinin yüzde 8,3’ünü Almanya ile gerçekleştirdi.
Kuzey ve Doğu Avrupa ağırlıklı olarak Avrupa ile Türkiye arasında lojistik faaliyetler yürüten Norther Global Logistics (NGL) de bu sene hizmet verdiği coğrafyayı genişletme kararı aldı.
NGL Kurucu Ortağı Ferhat Emanetoğlu, Türkiye ile Doğu Avrupa, Baltık ve İskandinav ülkeleri arasında taşımacılık hizmeti verdikleri müşterilerinden gelen yoğun talepler üzerine 2021 yılının son çeyreğinde aktif hale getirdikleri Almanya hattına 2022 yılında daha çok odaklanacaklarını belirtti.
“Yatırımlarımızın Karşılığını 2022’de Alacağımıza İnanıyoruz”
Uzun yıllardır Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı konumundaki Almanya’dan ithalatın genel olarak ihracata yakın olmasının da bu hattı lojistik sektörü için daha cazip hale getirdiğini vurgulayan Emanetoğlu, “Hem müşterilerimizin taleplerine yanıt verebilmek hem de Türkiye-Almanya hattının önemli bir oyuncusu olabilmek için harekete geçtik.
Bu hatta yatırım yaptık ve karşılıklı seferlere başladık. Geçen yıl önemli sayıda araç, ekipman ve insan kaynağı yatırımlarımız oldu, 2022’de bu yatırımlarımızın karşılığını alacağımıza inanıyoruz.” diye konuştu.
Şu an için haftanın 3 günü çıkış yaptıklarını ifade eden Emanetoğlu, Mart sonuna kadar haftada 4 gün çıkış yapmayı hedeflediklerini aktardı.
Emanetoğlu, bu hatta acil gönderiler için özmal araçlarıyla minivan hizmeti verdiklerini de sözlerine ekledi.
Boeing, kargo ve ileri çevre performansı için artan talebi karşılamak üzere 777-8 kargo uçağını tanıttı
Reviewed by train
on
Salı, Şubat 01, 2022
Rating:


Hiç yorum yok
Yorum Gönder