SAMSUN-KAVKAZ TREN FERİBOT HATTI AÇILDI

Rusya'dan Orta Asya ve Ortadoğu'ya kombine yük taşımacılığının Türkiye üzerinden gerçekleştirilmesini sağlayan Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Y. Sokolov'un katılımıyla açıldı. 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı'na ilişkin, ''Bu taşımacılık sadece Türkiye ile Rusya Federasyonu arasında bir taşımacılık değildir. Balkanlar'dan tüm Anadolu topraklarını geçerek Orta Asya'ya ve Uzak Doğu'ya giden ana ulaşım koridorunu da karşılayan önemli bir hattır'' dedi. 

Rusya'dan Orta Asya ve Ortadoğu'ya kombine yük taşımacılığının Türkiye üzerinden gerçekleştirilmesini sağlayan Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Y. Sokolov'un katılımıyla açıldı. Bakan Yıldırım, Samsun Limanı Sanayi Rıhtımı'nda yapılan törende, Samsun'da iki dost ülkeyi birbirine bağlayacak hattın açılışını yaptıklarını söyledi. 

Hattın uzun ve titiz bir çalışmanın sonucu olduğuna dikkati çeken Bakan Yıldırım, şöyle devam etti: ''Bu çalışmalar 2005 yılında başlamış ve nihayet 2010 yılında resmi sözleşmelerin imzalanmasıyla deneme seferlerine geçilmişti. 2010 yılından bu yana yapılan deneme seferleri de hattın sorunsuz bir şekilde çalışabileceğini ortaya koymuş. Artık bundan böyle daha etkin, daha verimli bir şekilde bu hat iki ülke arasında taşımalarda kullanılabilecek. 

Karadeniz iki ülkenin ortak sınırını oluşturuyor. Tarih boyunca Karadeniz, Rusya Federasyonu ile Türkiye arasında, Anadolu toprakları arasında hep ticaretin gelişmesi için görev yapmış, bugün de bu görevini Rusya-Türkiye ilişkilerinin gelişmesine paralel olarak aynı şekilde ifa etmektedir.'' Özellikle son yıllarda Türkiye ile Rusya Federasyonu arasında artarak devam eden ilişkilerin başta devlet başkanları, başbakanlar düzeyindeki üst düzeyli stratejik iş birliği çalışmalarını esas alarak ortaya konan hedefler doğrultusunda günden güne geliştiğini, ticaretin ve taşımacılığın arttığını anlatan Yıldırım, ''İlişkilerimiz artmaya devam ediyor. 

33 milyar dolar civarında olan toplam ticaretimizin önümüzdeki birkaç yıl içerisinde, 2015 yılında 100 milyar dolara çıkarılması hedefi her iki ülkenin devlet başkanları ve başbakanları seviyesinde kararlaştırılmıştır. Ticaretimizin bu kadar kısa süre içerisinde artırılması için mutlaka taşımacılığımızı çeşitlendirmemiz, yeni yeni alternatifleri devreye sokmamız kaçınılmazdır'' diye konuştu. 

Demir-deniz yolu kombine taşımacılığı başlatıldı Hizmete açılan hatla demir-deniz yolu kombine taşımacılığının da başlatıldığını vurgulayan Bakan Yıldırım, Rusya ile Türkiye'deki ray açıklıklarının farklı olması nedeniyle Samsun Limanı'nda bir boji değiştirme istasyonu kurulduğunu açıkladı. Karadeniz'in kuzeyinden gelen vagonların kısa sürede boji değiştirilerek Türkiye Cumhuriyeti demiryolları ağına rahatlıkla adapte olabildiğini ifade eden Bakan Yıldırım, şöyle konuştu: ''Buradan çıkan vagonlar Anadolu'ya, ülkenin güneyinden batısına, doğusuna her tarafına gidebiliyor. 

Bu taşımacılık sadece Türkiye ile Rusya Federasyonu arasında bir taşımacılık değildir. Aynı zamanda TRACECA hattı dediğimiz, Balkanlar'dan tüm Anadolu topraklarını geçerek Orta Asya'ya ve Uzak Doğu'ya giden ana ulaşım koridorunu da karşılayan önemli bir hattır. Bunun yanı sıra Türkiye üzerinden Ortadoğu'ya, Rusya üzerinden ülkenin iç kısımlarının batısına ve doğusuna da mevcut demiryolu hattına entegre olacak şekilde geliştirilmiş ve gelecek yıllarda taşımacılığımızı önemli ölçüde gelişen ticaret hattımızla birlikte sorunsuz bir şekilde karşılayacak çok önemli bir projedir.'' 

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise hattın iki ülkenin kombine taşımacılık sektörüne, Samsun'a ve Kavkaz'a hayırlı olmasını diledi. Açılışı yapılan hattın Türkiye-Rusya tren feri hattı kombine taşımacılık modeli açısından da bir ilk olma özelliğine sahip olduğunu hatırlatan Karaman, Samsun-Kavkaz Hattı Tren Feri deneme seferlerinin 22 Aralık 2010'da başladığını, bugüne kadar karşılıklı 62 seferde 2 bin 298 vagonla yaklaşık 63 bin ton yük taşındığını söyledi. 

Projenin Gürcistan'ın Poti ve Bulgaristan'ın Varna limanlarına yapılacak bağlantılarla TRACECA koridorunun geliştirilmesini de sağlayacağını aktaran Karaman, ''İki ülke arasında kurulan kombine taşımacılık köprüsünün hinterlandı, İskandinav ülkelerinden Çin'e, Akdeniz ülkelerinden Hindistan'a kadar büyük bir alanı etkilemektedir'' diye konuştu. Konuşmaların ardından protokol üyeleri hattın açılışını gerçekleştirdi. 

Bakan Yıldırım ve Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Sokolov, hatta incelemelerde bulundu. Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı Hat sayesinde hinterlandında yaklaşık 400 milyon nüfus bulunan Türkiye, kuzey-güney ve batı-doğu koridorları üzerinde etkin bir konuma gelecek. Yatırım maliyeti 10 milyon lira olan ve ilk aşamada yıllık 200 bin ton taşıma yapılmasının planlandığı hatta, Türkiye ile Rusya arasında bir kombine taşımacılık sistemi oluşturarak, taşıma maliyetlerinin azaltılması ve taşıma sürelerinin kısaltılması sağlanacak. 

Türkiye ve Rusya arasındaki ticaretin gelişimine katkıda bulunacak hat, Karadeniz limanlarına yapılacak bağlantılarla TRACECA koridorunu geliştirecek. Türkiye ve Rusya üzerinden, Karadeniz'e kıyısı olan ülkeler (Ukrayna, Romanya, Bulgaristan), Türk Cumhuriyetleri ve İskandinav ülkelerinin Akdeniz, Ortadoğu, Orta Asya, Hindistan ve Çin bağlantısını da sağlayacak. Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı, Rusya'dan Orta Asya ve Ortadoğu'ya kombine yük taşımacılığının Türkiye üzerinden yapılmasını sağlayacak.haber7
SAMSUN-KAVKAZ TREN FERİBOT HATTI AÇILDI SAMSUN-KAVKAZ TREN FERİBOT HATTI AÇILDI Reviewed by train on Salı, Şubat 19, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok