BALO İLE ANADOLUDAN AVRUPAYA KONTEYNER TAŞIMACILIĞI BAŞLIYOR

Anadolu'dan Avrupa'ya ilk blok trenimizi Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım ve TOBB Başkanı Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu'nun himayelerinde Almanya'ya uğurluyor ve bu tarihi güne sizlerle birlikte tanıklık etmek istiyor

BALO Hakkında Ülkemizin taşıma türlerine göre payları incelendiğinde; kullanım sıralamasının deniz, kara, hava ve tren şeklinde olduğu ve demiryolu taşımacılığının %1 oranlarında en son sırada yer aldığı tespit edilmiştir. 

Gelişmiş ülkelerin taşımacılık literatürlerine bakıldığında, kabul edilebilir taşıma türleri sıralamasının deniz, tren, kara ve hava şeklinde olduğu ve demiryolu taşımacılığının, denizyolu taşımacılığından sonra geldiği gerçeğinden yola çıkılarak, BALO projesi, 2006-2010 yılları arasında yapılan çeşitli araştırma ve çalışma sonuçları doğrultusunda geliştirilmiştir. 

Demiryolu taşımacılığının diğer taşıma modellerine göre ekonomik, güvenli, çevreci olması nedeni ve Avrupa Birliğinin bu yöndeki yaptırımları dikkate alınarak, yapılan bu araştırmaların bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının, TCDD'nin, akademik çevre ve taşımacılık sektöründeki sivil toplum kuruluşlarının da destek verdiği BALO projesi; Türk ticaret hayatının en üst düzey temsilcisi olan TOBB Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği öncülüğü ve katılımında 90 farklı Ticaret ve/veya Sanayi Odası, Ticaret Borsası, Organize Sanayi Bölgesi ve Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneğinin (UTİKAD) de katılımı ile 92 ortaklı bir yapı olarak Aralık 2011'de şirketleşmiştir. 

Hedefleri; Türkiye'nin coğrafi konumu ve BALO'nun güçlü ortaklık yapısından kaynaklanan avantajlarla tarifeli blok tren taşımaları organize ederek, Anadolu'dan Avrupa ve İskandinavya'ya ve devamında Pakistan treni ile bağlantı sağlayarak, Orta Asya ve Uzak Doğuya demiryolu ile yük taşıma faaliyetlerine başlamak ve böylelikle karbon salınımını azaltmaya destek sağlamaktır. 

Kısa vadede uygulama planı 2012 yılında, işletme için ihtiyacı olan yurt dışı bağlantıların seçimi ve işbirliği, uygun insan kaynağının sağlanması, yük toplama ve birleştirme merkezlerinin oluşturulması, konteyner, vagon ve iş makinesi yatırımlarının tamamlanması ve tüm çalışma sistemimiz ile bütünleşik bir şekilde çalışacak olan yazılım programının tamamlanmasını sağlayarak 2013 yılında demiryolu ile yük taşımacılığına başlamaktır. 

BALO projesininn inovasyonel yönleri; 
• Yüklerin Anadolu’dan demiryolu ile toplanması;
 • Mevcut durumda kullanılan Anadolu’dan gelip, İstanbul boğazını geçerek Avrupa’ya ulaşan eski demiryolu rotasına alternatif olarak, Marmara Denizini Bandırma-Tekirdağ arasında Tren Ferisi ile geçilen yeni bir rota oluşturulması; 
• Avrupa’ya, Anadolu’daki 10 farklı noktadan tarifeli blok tren seferlerinin başlatılması; 
• Her seferde daha fazla yük taşıma imkanı sağlayan 45’ PW HC konteynerlerin taşımalarda kullanılacak olmasıdır.
BALO İLE ANADOLUDAN AVRUPAYA KONTEYNER TAŞIMACILIĞI BAŞLIYOR BALO İLE ANADOLUDAN AVRUPAYA KONTEYNER TAŞIMACILIĞI BAŞLIYOR Reviewed by train on Pazartesi, Eylül 02, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok