Ulaştırma Şurası'' sonunda, demiryolu sektöründe alınan kararlar

Mevcut hatların yenilenmesi, tüm hatların sinyalli, elektrifikasyonlu hale getirilmesi.

-Yapımları devam eden 2 bin 622 kilometre yüksek hızlı tren ağının 2012 yılına kadar tamamlanması.

-2023 yılına kadar 6 bin 792 kilometre yeni yüksek hızlı tren ağının inşa edilmesi.

-2023 yılına kadar 4 bin 707 kilometre konvansiyonel yeni hat inşa edilmesi.

-BAŞKENTRAY Projesi'nin inşa edilmesi.

-EGERAY Projesi'nin tamamlanması, demir yolu araç filosunun yenilenmesi.

-Teknolojinin geliştirilerek trenlerin tek makinistle çalıştırılması.

-Tüm liman ve organize sanayi bölgelerine irtibat hatları ile entegre edilmesi.

-Demir Yolu Araştırma Enstitüsü'nün kurulması.

-Demir yolu payının yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 20 artırılması.

-Hatlardaki kurp ve eğimlerin AB ölçütlerine uyumlaştırılması.

-Hemzemin geçitlerin iyileştirilmesi ve kademeli bir şekilde ortadan kaldırılması.

-Hatlardaki dingil yükünün en az 22,5 tona çıkarılması.

-2023-2035 arasında 2960 kilometre yüksek hızlı tren hattı, 956 kilometre konvansiyonel hat yapılması.

-Batum-Trabzon-Erzincan hattının inşa edilmesi.

-Kavak-Kırıkkale hattının inşa edilmesi.haber7
Ulaştırma Şurası'' sonunda, demiryolu sektöründe alınan kararlar Ulaştırma Şurası'' sonunda, demiryolu sektöründe alınan kararlar Reviewed by train on Perşembe, Ekim 01, 2009 Rating: 5

Hiç yorum yok