IRMAK-KARABÜK-ZONGULDAK DEMİRYOLU HATTI PROJESİ

Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Projesinin Modernizasyonu temel atma töreni gerçekleştirildi. Karabük Garı'nda gerçekleştirilen temel atma törenine; Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Avrupa Birliği Bakanı Egemen Bağış, TBMM eski Başkanı ve Karabük Milletvekili Mehmet Ali Şahin, Avrupa Birliği Komisyonu Başkan Yardımcısı ve Ulaştırma Komiseri Siim Kallas, Vali İzzettin Küçük, Kastamonu Valisi Erdoğan Bektaş, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, bölge milletvekilleri, daire müdürleri, siyasi parti temsilcileri, belediye başkanları ve çok sayıda vatandaş katıldı. 

Tören saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından AB marşının çalınmasıyla başladı. Törenin açılış konuşmasını yapan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, şunları söyledi: "27 Mart 2012 günü himaye ve huzurlarınızda temelini attığımız Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren yolunun Köseköy-Gebze kesiminin finansmanı o güne kadar en büyük AB hibesiyle sağlanmıştı.

Şimdi ise, AB'nin üye dışı ülkelerde finanse ettiği tek kalemde en büyük ulaştırma projesi olan Irmak-Karabük-Zonguldak projesinin temelini atıyoruz. Bu projenin hayata geçmesinde, finansmanın sağlanmasında, ihale sürecinin tamamlanmasında emeği geçen başta Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Binali Yıldırım, Avrupa Birliği Bakanımız Egemen Bağış, bölge milletvekillerimize, meclis eski Başkanımız Mehmet Ali Şahin'e, Sayın Kallas'a huzurlarınızda arz ediyorum." Mehmet Ali Şahin de konuşmasında, "Karabük'ün nüfusu kimseyi aldatmasın" diyerek sözlerini şöyle sürdürdü:

"Karabük özgür ağırlığı yüksek olan bir ilimizdir. 3 haneli bir köyken, burada faaliyete başlayan KARDEMİR sadece Karabük'ün sadece çevresinin gelişmesine neden olmamış Türkiye'nin gelişmesine lokomotif olmuştur. Bir insanın performansı için vücudundaki kan damarlarının sağlıklı çalışması ne kadar önemliyse bir ülkenin çalışması standardı yüksek ulaşım ağlarına sahip olması gerekir." Bakan Egemen Bağış da Mart ayında Köseköy-Gebze hattından sonra bugün de Irmak-Karabük-Zonguldak Hattı'nın rehabilitasyonu ile sinyalizasyon ve telekomünikasyon sistemlerinin temel atma törenini gerçekleştirmenin heyecanı ve mutluluğunu yaşadıklarını belirterek şunları söyledi: 

"Bu vesile ile ülkemizde bulunan Avrupa Komisyonu Ulaştırmadan Sorumlu Başkan Yardımcısı, değerli dostum, Siim Kallas'ı da burada ağırlamaktan memnuniyet duyuyor, kendisine hoş geldin diyorum. Ayrıca, projeye sağladığı fondan dolayı Avrupa Birliği'ne teşekkürlerimizi de sevgili Siim aracılığıyla iletmiş oluyoruz. Avrupa Birliği ile Türkiye'nin ortaklaşa finanse ettiği Türkiye'deki en büyük proje olma özelliği de taşıyan Irmak-Karabük-Zonguldak projesi 227 milyon avronun, yani 520 milyon TL'nin üzerinde bir bütçeyle gerçekleşecek. 

Bu bütçenin 194.5 milyon avrosu, yani yaklaşık 450 milyon Avro'su da AB IPA fonlarından finanse edilecek." KÖMÜR HATTI KARDEŞLİK HATTI OLACAK Bağış, konuşmasında, Türkiye'nin Avrupa Birliği ve reform trenini rayından çıkarmak isteyenlere sadece bu rakam ve temel atma törenini gerçekleştirdikleri şu projenin bile gerekli dersi vereceğini söyledi. 

Bu projenin hayata geçmesiyle toplam 415 kilometre uzunluğundaki hattın raylarının tamamen yenilenecek, taşıma kapasitesi ve işletme hızı artırılacak ve böylece AB standartlarına uygun şekilde modernize edileceğini anlatan Bağış, sözlerini şöyle sürdürdü: "Proje 48 ayda, Ülkü-Karabük-Zonguldak etabı 24 ayda tamamlanacak. 

Bu proje gösteriyor ki Türkiye artık Doğu'daki üretim merkezleri ile AB arasında önemli bir geçiş koridoru olmuştur. Bu projeyle birlikte, 1937 yılından itibaren 'Kömür Hattı' olarak hizmet veren güzergah artık bir barış, kardeşlik ve kalkınma hattına dönüşecek. Toprağın alınteriyle harmanlanıp demire ve çeliğe dönüştüğü Karabük'te bu töreni gerçekleştiriyor olmak da ayrıca anlamlı. 

Karabük sanayisiyle, ekonomisiyle, muhteşem doğasıyla gerçekten de Türkiye'nin muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkmak için bize güç veren, itici güç olan bir şehrimizdir. Şimdi bu hatla birlikte Karabük'ün konumunu da güçlendirmiş ve bu güzide şehrimize minnet ve vefa borcumuzu ödemek için de bir adım atmış oluyoruz.

 Türkiye'nin dört bir köşesinin modern duble yollarla donatıldığı, havayolunun halkın yolu haline geldiği, diğer taraftan da Türkiye'nin gerçek anlamda demir ağlarla örüldüğü, bir Türkiye'ye kavuştuk. Çünkü sadece Türkiye treninin değil, küresel barış ve adalet treninin de başında insanlığın vicdanına seslenen, mazlumların ortak umudu olan usta bir makinist var, Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan var. Çünkü Türkiye'nin ulaştırma treninin başında ağabey demekten onur duyduğum Binali ağabey gibi bir makinist var."haberler.com
IRMAK-KARABÜK-ZONGULDAK DEMİRYOLU HATTI PROJESİ IRMAK-KARABÜK-ZONGULDAK DEMİRYOLU HATTI PROJESİ Reviewed by train on Çarşamba, Mayıs 16, 2012 Rating: 5

Hiç yorum yok