Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi


Hızlı Tren Projesi, Ankara-İstanbul arasındaki mevcut hattan bağımsız 250 km/saat hıza uygun, tamamı elektrikli, sinyalli yeni çift hattı hızlı demiryolu yapımını içermektedir.
Projenin toplam uzunluğu 533 km . olup, Projenin kesimlerini
. Ankara-Sincan ( 24 Km .) . Sincan-Esenkent ( 15 Km .) . Esenkent-Eskişehir ( 206 Km .) . Eskişehir - Inönü ( 30 Km .) . İnönü-Vezirhan ( 54 km ) . Vezirhan- Köseköy 104 Km .) . Köseköy - Gebze ( 56 km ) oluşturmaktadır. 44 km ' Lik Gebze-Haydarpaşa kesimi ise Marmaray projesi ile yüzeysel metroya dönüşeceğinden Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'ne dahil edilmemiştir. Proje kapsamında ayrıca Ankara Hızlı Tren Garı inşası ve 10 set hızlı tren temini işleri yer alıyor.
PROJENİN AMACI
. Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir ulaşım imkanı yaratmak . Yolcu taşımacılığında yaklaşık % 10 olan demiryolu payını % 78'e çıkartmak. . Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresinin azaltmak.
PROJENİN YAPILMASI İLE NELER GERÇEKLEŞECEK
. Karayolu, demiryolu ve havayolu trafiği açısından en yoğun yolcu ve yük aksı olan Ankara- İstanbul hattında demiryolunun rekabet şansı artarak, yolcu payı %10'dan %78'e yükselecek . Ankara-İstanbul hattında, demiryolu ile ortalama 7 saat, karayolu ile 5-6 saat, havayolu ile merkezden merkeze ve servis araçlarını kullanmak koşuluyla 3-4,5 saatlik seyir süresi Esenkent- Eskişehir kesiminin devreye girmesiyle; . Ankara-İstanbul 4-4,5 saate, . Ankara-Eskişehir l saate inerken, . Ankara-İzmir hattındaki seyahat süresi de kısalacak . Esenkent-İnönü ve İnönü-Köseköy'ün, her iki etabın 2008'de devreye girmesiyle; . Ankara-İstanbul 3 saate, . Ankara-Gebze 2 saat 30 dakikaya inecek. . Seyahat süresindeki bu önemli zaman tasarrufu, kentleri adeta birbirinin banliyösü haline ge­tirecek, eğitim ve iş gibi zorunlu nedenlerle farklı kentte ikamet edenlere günübirlik gidip gelme fırsatı sunacak. . Kentler arasındaki ekonomik, sosyal ve kültürel etkileşim artacak. . Marmaray ile entegre edilerek, Avrupa'dan Asya'ya kesintisiz yolcu taşımacılığı yapılacak. . Diğer hızlı tren projeleri de devreye girdiğinde, ülkemizin önemli hatlarında hızlı tren ağları oluşacak. . Mevcut hattan ayrı olarak inşa edilen çift hatlı hızlı tren hattı, yük ve diğer trenler için korunan mevcut hattın kapasitesini artıracak, bu diğer hatlara da olumlu yansıyacak. . Her geçen gün kentleşme oranı artan, sanayileşen ülkemiz çağdaş toplu taşıma araca olan hızlı trenle, 21. yüzyıla, "Yeni Demiryolu Çağı"na önemli bir adım atmış olacak. . Avrupa Birliği'ne üyelik sürecinde olan ülkemiz, ulaşım altyapısıyla da bu sürece hazırlanmış olacak. . Toplu taşımada en çağdaş taşıma sistemi olan, petrole bağımlı olmayan, yapım maliyeti düşük, kullanım ömrü uzun, otoyollara göre daha az arazi kullanan, çevre kirliğine yol açmayan demiry­olunun, çağı yakalamasıyla birlikte rekabet gücü ve ulaşım payı artacak; dengeli ulaşım sistemi, ekonomiden sosyal kültürel hayatımıza kadar birçok olumlu etkiler yapacak. . Hızlı tren çağı ile önü açılan demiryolları geliştikçe, Türk halkı demiryolu ulaşım sistemini daha iyi tanıyacak ve ona sahip çıkacak. . Türkiye yüksek hızlı tren işletmeciliği yapan Avrupa'da 6. Dünya'da 8. ülke olacak...
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi Reviewed by train on Perşembe, Mayıs 22, 2008 Rating: 5

Hiç yorum yok